Ticker

6/recent/ticker-posts

BANTUAN BARANGAN DAPUR RM300 2022~SEMAK SEKARANG!

 

Perdana Menteri telah memperkenalkan program bakul makanan yang dikenali sebagai Bakul Prihatin Negara tahun 2022 ini bagi mereka yang memerlukan. Syarat bagi Program Bakul Makanan ini ditujukan khusus kepada keluarga yang terjejas akibat pada masa ini. Dijangka lebih 400,000 penerima akan mendapat manfaat daripada program ini.

Rakyat Malaysia yang ingin mendapatkan bantuan Bakul Prihatin Negara boleh menghubungi Bilik Gerakan JKM yang terdapat di 108 daerah di seluruh negara, Talian Kasih di 15999 atau Whatsapp ke 019-2615999.


Anda juga boleh mengemukakan permohonan bantuan melalui Media Sosial Rasmi (Facebook/Twitter/Instagram KPWKM dan JKM) atau menghubungi pemimpin tempatan di kawasan masing-masing.

Maklumat lanjut mengenai Bakul Prihatin Negara seperti Soalan Lazim (FAQ), borang dan carta alir permohonan serta nombor telefon Bilik Gerakan JKM di seluruh negara boleh diperolehi dengan melayari laman sesawang Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Setiap bakul makanan adalah berjumlah RM100. Antara bantuan barangan yang ada adalah seperti berikut:

·         beras
·         gula
·         tepung gandum
·         bihun
·         kicap
·         sardin
·         biskut
·         kopi
·         garam

 

CARA MOHON BANTUAN BAKUL PRIHATIN NEGARA

Terdapat beberapa cara untuk memohon bantuan bakul ini,antaranya adalah seperti berikut:

·         Hubungi bilik gerakan JKM negeri/ daerah di mana anda menetap. (nombor telefon boleh diperolehi di bahagian bawah artikel ini)
·         Hubungi talian kasih di 15999.
·         Whatsapp di 019-26 15999. (wa.me/60192615999)
·         Hubungi pemimpin tempatan.


SENARAI NOMBOR JKM SETIAP DAERAH DAN NEGERI


Anda boleh menghubungi mana-mana senarai nombor telefon mengikut negeri dan daerah anda tinggal untuk membuat permohonan Bantuan Bakul ini.  Berikut adalah senarai-senarai nombor telefon yang anda boleh rujuk.

Anda juga boleh join telegram kami di https://t.me/beritakiniviral untuk mendapatkan lebih info mengenai bantuan terkini yang diperkenalkan.



 
















Post a Comment

0 Comments